De eerste oogst van de schooltuin!

Vandaag zijn we voor de laatste keer dit schooljaar naar de schooltuin gefietst. We hebben onkruid gewied, sla, spruiten en venkel geplant en……geoogst! We hebben bieten en munt mee naar huis genomen. Dat wordt smullen!

Schooltuin

Vandaag zijn we op de fiets naar de schooltuin geweest. Wat staan onze tuintjes er mooi bij! Vooral de aardappelplanten zijn goed gegroeid. We hebben onkruid gewied en slaplantjes gepoot. Ook hebben we gezien hoe je een insectenhotel kunt maken.

Scheepvaartmuseum 15 juni

Op dinsdag 15 juni was het dan eindelijk zo ver! Onze lang uitgestelde excursie naar het Scheepvaartmuseum kon eindelijk door gaan! Om half 10 stapten we in de bus naar Amsterdam. Daar aangekomen, werd de groep in 2 groepen verdeeld. Allebei de groepen kregen een gids die ons rond leidde door het museum. We bezochten natuurlijk ook het V.O.C.-schip. Wauw, wat indrukwekkend was dat! We wisten er al veel van, maar we hebben nog veel meer verhalen gehoord uit de 17e eeuw! Na anderhalf uur gingen we weer terug naar school met de bus. Bekijk de foto’s maar om nog even na te genieten van deze leuke dag!

Geluksdiploma

Vandaag hebben we laatste les uit ons geluksboekje gedaan. In deze les hebben we geleerd dat je geluk kunt doorgeven. We hebben geluksklaverbolletjes geplant in een potje en een mooi kaartje eraan gemaakt. Nu maar hopen dat er mooie klavertjes 4 gaan groeien en dat ze ons geluk gaan brengen. Het potje mag over een tijdje mee naar huis en aan iemand gegeven worden die wel wat geluk kan gebruiken! Aan het eind van de les kreeg iedereen een welverdiend geluksdiploma!

Schooltuin

Het was fris en de grond was modderig en glad, maar daar hadden de wortelzaden, de kleine radijszaadjes, de preiplantjes en tomatenplantjes geen last van.

Foto’s sportdag

Sportdag

We kwamen op school toen gingen we de tafels op zij doen en toen gingen we spelletjes spelen in de klas doen. Daarna gingen we de fietsen pakken en toen gingen we naar rkdes. We gingen naar het achterste veld. Toen gingen we wat eten daarna gingen we beginnen met bootcamp. Dat was leuk daarna gingen we dansen. Toen gingen we taekwondo doen en dat ging wel goed. Daarna gingen we handbalen dat was leuk. Helaas was het toen al klaar. We kregen nog een ijsje en een vaantje toen gingen we naar huis en dat was de sportdag.  Nève en Victoria

Geschiedenisles: de pruikentijd.

Vandaag hebben we in de geschiedenisles geleerd over waarom de 18e eeuw ook wel de ‘pruikentijd’ wordt genoemd. We hebben in groepjes met stroken karton en wc-rollen pruiken gemaakt. In elk groepje mocht uiteindelijk een kind de pruik dragen. Daarna mochten de pruikendragers (de ‘rijken’)lekker zitten en toekijken hoe de andere kinderen (de ‘armen’) de rommel in de klas opruimden. We hebben geleerd dat dat in de 18e eeuw er ook zo aan toe ging.

schoolreisje 11 mei 2021

Vandaag gingen we dan toch eindelijk op schoolreisje!

We stapten met z’n allen op de fiets om in de Kwakel te gaan poldersporten!

In de ochtend deden we een zeskamp met allerlei leuke activiteiten.

Na de lunch was het tijd voor het echte werk! We legden een parcours af door het weiland (pas op voor de koeienvlaaien!) waarbij uiteindelijk niemand droog is gebleven!

(Best verfrissend dat zwemmen in de sloot!)

Sommige onderdelen waren best spannend, maar we moedigden elkaar aan hadden veel plezier!

Na afloop konden we lekker douchen om daarna moe maar voldaan weer op de fiets te stappen.

“Poldersporten willen we wel vaker doen want dit was het leukste schoolreisje ooit!” zeiden veel kinderen en ook de juffen!

1e keer bezoek schooltuin

Groep 6b

Leerkrachten

Monique Frank

Ingrid van Rijn

Abonneer je op dit blog

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven op dit blog en e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe berichten.